Helsetjenester

Helsesykepleier Marthe Lise Riksfjord holder til på rom H313 (tlf. 712 83 120). Avtal tid på forhånd via sms til mobilnummer 90 47 83 20.

Treffetid:

• Mandager 08:30-14:00
  • Tirsdager 08:30-15:00
  • Onsdager 08:30-15:00
  • Torsdager 08:30-15:00
  • Fredager etter avtale

Skolehelsetjenesten er et tilbud til alle elever ved skolen. Det er ingen rutineundersøkelser, men du kan ta kontakt med helsesykepleier når det gjelder alt som har med helse og trivsel å gjøre. Vi kan gi råd og veiledning og eventuelt henvise videre om nødvendig. Tilbudet er gratis og helsesykepleier har selvsagt taushetsplikt. På grunn av koronasituasjonen må man bestille tid på forhånd.

Vi følger disse smittevernreglene:

• Vi holder to meters avstand
  • Husk håndvask før du kommer (f.eks. på toalettet ved elevtjenestene)
  • Vi hilser ved å se på hverandre
  • Om du er syk eller har symptomer på luftveisinfeksjon, kan du ikke komme på skolen, men vi kan prates på telefon.
  • Du kan ikke møte opp om du er i karantene

Noen elever tar kontakt med spørsmål om spisevansker, rusproblemer, depresjon/angst eller sorg, og noen har vært utsatt for overgrep og vold. Enkelte vil prate om vanskelige hjemmeforhold og konsentrasjonsvansker, mens andre har fysiske plager som magesmerter, hodepine etc. Andre igjen har spørsmål om samliv, seksualitet, prevensjon og seksuelt overførbare sykdommer. helsesykepleier kan skrive ut resept på p-piller til jenter i alderen 16-19 år.

Helsestasjon for ungdom (HFU)

Helsestasjon for ungdom (HFU) holder til i Gotfred Lies Plass 4. Det er den store hvite murbygningen som ligger ved siden av politistasjonen.

I den ordinære treffetida mandag og torsdag kl 1400 - 1600 kan du treffe helsesykepleier, psykolog og lege.

Nok. Møre og Romsdal

(Tidligere Senter mot incest og seksuelle overgrep - SMISO)

Nok. Møre og Romsdal holder til i Moldelivegen 9.

ÅPNINGSTIDER FOR BESØK
Mandag og onsdag kl 09.00-15.00
Torsdag kl 10.30-18.00

ÅPNINGSTIDER FOR SAMTALER OG TELEFON
Mandag – fredag kl 09.00-15.00
Torsdag kl 09.00–18.00

E-post: post@nokmr.no

Telefon: 97 41 55 80 / 71 11 51 55

Støttesenter for kriminalitetsutsatte

Har du vært utsatt for kriminelle handlinger? Det kan for eksempel være vold, seksuelle overgrep eller krenkelser av din personlige frihet.

Du kan få hjelp og veiledning ved et støttesenter for kriminalitetsutsatte.

Vi kan hjelpe deg med:

• informasjon og veiledning om det å anmelde
  • støtte hele veien fra politianmeldelse til saken er avgjort
  • vitnestøtte før, under og etter en eventuell rettssak
  • hjelp til å søke voldsoffererstatning

Besøksadresse: Strandgata 2, 6415 Molde

E-post: stottesenter.moreogromsdal@politiet.no

Telefonnr: 404 46 518 (ikke SMS)

Snarveier