Rollene våre i skolehverdagen

 

Som en videreføring av skolens visjon og ytterligere konkretisering av skolens pedagogiske plattform, er følgende gode rettesnorer for elever, foresatte og ansatte: 

Elevene ved Molde vgs.

  • stiller godt forberedt til undervisning
  • er utforskende, faglig nysgjerrige og aktive bidragsytere til et godt læringsmiljø
  • bidrar aktivt til elevdemokratiet og faglig elevmedvirkning
  • er seg bevisst og bidrar til gode holdninger mot mobbing, diskriminering, vold og rasisme
  • bidrar til trivsel, god orden og ryddighet i skolens fellesarealer
  • er lojale mot skolens reglement 

Foresatte for elever ved Molde vgs.

  • har hovedansvaret for elevenes oppdragelse og følger opp ungdommenes skolegang
  • har et medansvar for å bidra til godt samarbeid mellom hjem og skole
  • bidrar til gode holdninger mot mobbing, diskriminering, vold og rasisme
  • inviteres til et meningsfullt og tillitsfullt samarbeid med skolen 

Lærerne ved Molde vgs.

  • har høy faglig og pedagogisk kompetanse og et engasjement for elevenes læring
  • samarbeider om elevenes utvikling og læring
  • er seg bevisst skolens visjon og legger til rette for elevenes undring
  • viser ansvar for å bidra til et godt og kreativt arbeidsmiljø for elever og kolleger
  • viser omsorg og interesse for elevenes helhetlige skolehverdag
  • viser lojalitet overfor styringsdokumenter og beslutninger tatt i organisasjonen
  • representerer og profilerer skolen på en positiv måte 

Ikke-pedagogisk personale ved Molde vgs.

  • kjenner skolens visjon og formål
  • yter god service til elever og øvrige ansatte
  • er seg tydelig bevisst rollen som trivsels- og miljøskapere
  • er synlige og positive i skolehverdagen  er seg bevisst betydningen av og bidrar til et godt samspill mellom elever og ansatte 

Ledelsen ved Molde vgs.

  • har elevenes faglige utvikling og læring i fokus
  • har ansvar for å skape og kvalitetssikre en skole med vekt på høy faglig standard og godt læringsmiljø
  • utvikler en lærende organisasjon og velfungerende læringsfellesskap
  • motiverer og støtter de ansatte i deres pedagogiske og faglige utvikling
  • er tydelig på hvilke forventninger som stilles til skolens personale, elever og deres foresatte  representerer og profilerer skolen på en positiv måte 

Vi bruker informasjonskapsler (cookies)

Som de aller fleste nettsteder bruker vi informasjonskapsler (cookies) for at du skal få en optimal brukeropplevelse. Vi kommer ikke til å lagre eller behandle opplysninger med mindre du gir samtykke til dette. Unntaket er nødvendige informasjonskapsler som sørger for grunnleggende funksjoner på nettsiden.

Vær oppmerksom på at blokkering av enkelte informasjons-kapsler kan påvirke hvilket innhold du ser på siden. Du kan lese mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring.

Under kan du se hvilke informasjonskapsler (cookies) vi bruker og hvordan du administrerer dem:

Nødvendige cookies

Sikrer grunnleggende funksjoner, nettstedet vil ikke kunne fungere optimalt uten slike informasjonskapsler. Disse er derfor vurdert som nødvendige og lagres automatisk uten foregående samtykke.

Skal du benytte skjema på våre nettsider? Øvrige funksjoner på siden påvirkes ikke dersom du lar være å samtykke, men vil kunne gi mindre funksjonalitet ved utfylling og lagring av skjema. Informasjonen blir slettet fra nettleseren etter 90 dager.

Disse informasjonskapslene gir oss innsikt og forståelse av hvordan nettsiden vår brukes av besøkende. Vi bruker analyseverktøyet Google Analytics som blant annet kan fortelle oss hvor lenge en bruker oppholder seg på siden eller hvilken side man kommer fra. Informasjonen vi henter er anonymisert.

Ved å huke av for denne tillater du bruk av tredjeparts-informasjonskapsler, som gjør at vi kan tilpasse innhold basert på det som engasjerer deg mest. Disse hjelper oss å vise skreddersydd innhold som er relevant og engasjerende for deg, for eksempel i form av annonser eller reklamebanner.

Tredjepartsinformasjonskapsler settes av et annet nettsted enn det du besøker, for eksempel Facebook.