Innovasjon og ledelse

Innnovasjon og ledelse (IL) er bygget opp som et treårig, studieforberedende tilbud under programområdet Salg, service og reiseliv. Utdanningstilbudet gir generell studiekompetanse etter tre år, og åpner mange muligheter for videre karrierevalg. Tilbudet egner seg spesielt for deg med ambisjoner om å få innflytelse på utviklingen i samfunnet.

NB: For dere som skal søke skoleplass på IL i Vigo må dere først gå inn på Salg, service og reiseliv, og derfra videre inn på Innovasjon og ledelse. Vi får spørsmål om dette, og ser at strukturen i Vigo kan gjøre det litt vanskelig å finne fram til tilbudet. Ta kontakt ved spørsmål!

I løpet av det første skoleåret får du nyttig bedriftserfaring. Teorien du har tilegnet deg på skolen får du anledning til å erfare ute i bedrift. I løpet av det andre skoleåret starter du egen bedrift som gir deg nyttig erfaring med bedriftsetablering.

På Vg3 Innovasjon og ledelse vil du få anledning til å ta et kvart studieår på Høgskolen i Molde. Dermed stiller du svært godt forberedt til din videre studietilværelse. Vg3 er også et påbyggingsår som gir deg generell studiekompetanse. Etter Vg3 kan du søke til universitet og høgskoler.

I løpet av årene på Innovasjon og ledelse vil du bli god i:

Innovasjon

Kommunikasjon

Bedriftsetablering

Internasjonalisering

Markedsføring

Samarbeid

Økonomi

Ledelse

Innovasjon og ledelse (IL) ble flyttet til oss på Molde vgs fra i høst, og har innredet klasserommene sine i 2. etasjen i D-blokka.

Skal du benytte skjema på våre nettsider? Øvrige funksjoner på siden påvirkes ikke dersom du lar være å samtykke, men vil kunne gi mindre funksjonalitet ved utfylling og lagring av skjema. Informasjonen blir slettet fra nettleseren etter 90 dager.