NTNU og andre samarbeidspartnere

Noe av det som gjør landslinje for jazz til et unikt tilbud er samarbeidene vi har med NTNU Jazzlinja, Storyville Jazz Club og Molde International Jazz Festival.

NTNU jazzlinja

Jazzlinja på NTNU er og har vært en sentral del i utviklingen og gjennomføringen av det faglige og pedagogiske jazztilbudet til landslinja. Som elev på landslinje for jazz vil du hvert år få spesialisert undervisning fra NTNU:

• Fire ganger i året kommer lærere fra jazzlinja ved NTNU i Trondheim til Molde. Da er det undervisning og workshop i gehørbasert metodikk, både fordelt på trinn og samlet på tvers.
  • To ganger i året reiser elevene til Olavskvartalet i Trondheim og får undervisning fra NTNU Jazzlinja. Elevene får i tillegg til jazzundervisning også blitt kjent med hvordan jazzlinja på NTNU fungerer og kommet i kontakt med studenter som går på jazzlinja.

Du kan lese mer om jazzlinja på NTNU musikk sine nettsider.

Molde International Jazz Festival

I samarbeid med Moldejazz inviteres alle nye og eksisterende elever fra landslinja for jazz til en workshop under festivalen i uke 29. Som elev får du da muligheten til å bli med på noen svært innholdsrike dager med mye spilling og inspirasjon - alt under ledelse av en etablert jazzmusiker.  Etter to intense øvingsdager resulterer det hele i en konsert på hovedprogrammet til Moldejazz. Tidligere workshopholdere er Hanna Paulsberg, Siril Malmedal Hauge, Kjetil Mulelid, Bjørn Marius Hegge, Ingrid Ø. Steinkopf og Elisabeth Lied Trøen.

I tillegg til en innholdsrik øvingsdag under festivalen får du funksjonærpass på festivalen de dagene workshopen er, og kan gå på de konsertene du ønsker. Vanligvis er workshopen onsdag, torsdag og fredag, med konsert lørdagen under festivalen, alltid i uke 29.

Du kan lese mer på Moldejazz sine nettsider

Storyville Jazz Club

Landslinje for jazz har et tett samarbeid med byens jazzklubb:  Storyville Jazz Club. Hvert semester arrangerer klubben egne konserter med Jazzlinjeelevene i Storyville sine klubblokaler. Konserten er en del av sesongprogrammet til jazzklubben hvor alle elever på landslinja deltar.

Gratis sesongkort på Storyville

Alle elever får dessuten gratis sesongkort på Storyville Jazz Club. Dette gir adgang til de aller fleste arrangementene klubben har.  Jazzklubben bidrar også med gjestelærere hentet fra klubbens program. Du kan lese mer på Storyville jazzklubb sine nettsider.